Santa Teresa

9 november 2015 - Escazú, Costa Rica

Weer een lange reis afgelegd, met een bus richting de ferry en daarna nog 2 bussen, maar wel voor het eerst in een echte amerikaanse schoolbus gezeten. In totaal zijn we 9 uur onderweg geweest met veel wachten. Gelukkig kwamen we net op tijd aan in het hostel, het moment dat we onze tassen binnen legden begon het te regenen. In het hostel een Nederlander ontmoet, Wolf. Hij gaat vanaf nu met ons mee reizen, gelukkig, want ik word een beetje gek van al het Duitse gepraat. In de avond heb ik voor iedereen gekookt, een curry met pompoen kip en wortels. Iedereen vond het lekker, jeej. In de avond zijn we uitgegaan met zn alle. Na ong 15 minuten lopen kwamen we aan bij de eerste bar ging de bar dicht, gelukkig ging het feestje 2 winkeltjes verder door. Het was een entrance van 2000 colones, dat is ongeveer 3.5 eu. Toen we binnen kwamen was het nog rustig, maar het liep rustig binnen en na ong een uurtje was het wel goed volgelopen. Leuke avond gehad, Wolf heeft hele leuke dansmoves, een van de duitsers had voor het eerst coke gedaan. Heel apart hij kreeg het gwn aangeboden en voordat hij het wist had hij het gedaan. Gelukkig ging het allemaal goed. De rookruimte was heel chil buiten, je kon even lekker een luchtje scheppen. Na een avondje dansen gratis achterop op de motor naar huis gebracht, terwijl de 3 boys moesten lopen. Heel dronken met zn alle nog Wolf zijn stokbrood en chorizo opgegeten. Ik ben met een half broodje in slaap gevallen, dat was niet heel fijn de volgende ochtend.
We werden allemaal wakker met een heftig katertje, wel eindelijk een keertje kunnen uitslapen. Ik werd wakker om 10.30 dit is het laatst dat ik wakker ben geworden, so far. Na ontbijten en lunchen met zn alle naar het strand gegaan, naast de banana bar. Hier lekker gelegen en wat gezwommen. In de avond heb ik weer voor iedereen gekookt, deze keer waren het wraps. In de avond wat spelletjes gedaan en wijn gedronken, niks speciaals.
De dag erna zijn we vroeg wakker geworden en naar het strand gegaan. Deze keer het andere strand waar gesurft kon worden. Bij het andere strand waren er te veel stenen om te surfen. Samen met wolf en eva zijn we naar dit strand gelopen, het duurde ongeveer 15 minuten. Aangekomen was de zee heel wild. Eerst na wat liggen op het strand is wolf een surfboard gaan halen. Hij heeft gesurft en eva ook voor een tijdje. Ik heb lekker gelegen op het strand. Ik ben erachter gekomen dat ik helemaal niet van hoge golven en een woeste zee houdt. Ik vind het maar vervelend en eng. Ben een beetje een pussy als het daarom gaat. Onderweg terug naar het hostel hebben we pollo frito gehaald met wat chipies. Heeerlijk lunchie. We hebben besloten om met zn alle een auto te huren, dat wordt 10 eu per persoon per dag. Dan gaan we ri tamarindo, playa del coco, monteverde en de vulkaan. Daarna ga ik weer terug naar puerto!!!! :):):):). Met zn alle in de avond gekingsd, in totaal ong 3 rondes gespeeld. Wolf en ik hadden een flesje bacardi gekocht, we deden het rustig aan zodat we nog genoeg hadden voor de aankomende week, maar toen besloot de duitser om mee te gaan drinken en is onze fles er door heen gegaan. De avond/nacht was niet heel bijzonder. We hebben nog 2 chileense jongens ontmoet die mee deden met het kingsen en daarna zijn mee gegaan naar de bar. We gingen naar een local beer bar, het was niet zo druk en zijn wel weer snel weggegaan. Doorgelopen naar dezelfde club als donderdagavond, alleen was dit een totaal andere avond. Er waren veel oudere mensen die allemaal in paren aan het dansen waren en salsa muziek, ook hier niet zo lang gebleven. Uiteindelijk waren we toch nog om half 4 thuis. De volgende dag op zondag hebben we de auto gehuurd, voor 360 eu in totaal. We hebben de auto voor een week en droppen hem af in Puerto Viejo. Op zondag begon de roadtrip met toch nog den heftig katertje. Eerst ong 30 km verkeerd gereden e daarna over onverharde wegen de highway gevonden. Een reis waar je 3.5 uur over kan doen hebben wij gedaan in 5.5 uur. Rond 17.00 kwamen we aan in Tamarindo.